Veranderen van telecomoperator: wie doet wat?

VERANDEREN VAN TELECOMOPERATOR: WIE DOET WAT?

Veranderen van telecomoperator is meestal gemakkelijk, al komt er soms toch het een en het ander bij kijken, zeker voor u als consument. Een gespecialiseerde telecomadviseur helpt u bij deze overschakeling, zo vermijdt u problemen of administratieve rompslomp. Onze telecomexperts vertellen er graag meer over.

Wanneer schakel je hulp in om van operator te veranderen?

Redenen genoeg om van telecomoperator te veranderen voor televisie, internet, vaste lijn, gsm of voor alle producten tegelijk. Daarbij kan externe hulp door een telecomadviseur soms goed van pas komen. Hier alvast de belangrijkste redenen waarom mensen van operator veranderen:

  • U verhuist. Dé gelegenheid om uw abonnement na te kijken;
  • U wilt uw formule analyseren of de verschillende telecomaanbiedingen vergelijken;
  • U hebt een facturatieprobleem of ervaart regelmatig technische of andere problemen;
  • U ondervindt technische hinder, hebt regelmatig met pannes of trage verbindingen te kampen;
  • U bent niet meer tevreden over uw leverancier.

Hoe kunnen wij u helpen om van telecomleverancier te veranderen?

Als telecomadviseur helpen wij u bij het veranderen van telecomoperator. Wij zorgen ervoor dat alles vlot verloopt en helpen u om uw huidige diensten volgens de juiste procedures op te zeggen. Kort samengevat gaat het om volgende zaken:

  • Opstellen van de opzegbrief voor uw vaste producten (dit hoeft niet meer met een aangetekend schrijven;
  • Op welk moment stuurt u deze brief best?;
  • Wij zorgen ervoor dat u uw nummer behoudt (voor vaste lijn en gsm);
  • Wij maken een afspraak om uw oude lijn af te sluiten en de nieuwe te activeren;
  • Wij helpen bij het terugsturen van eventuele huurtoestellen.

Vermijd problemen: vertrouw op een telecomspecialist

Als klant is het natuurlijk perfect mogelijk om zelf een contract af te sluiten met een van de Belgische telecomoperatoren ProximusTelenet en VOO. Toch moet je rekening houden met een aantal zaken om zeker te zijn dat alles perfect verloopt.

Door een beroep te doen om een ervaren telecomadviseur vermijd je een aantal zaken:

  • Dubbele facturatie;
  • Plotse uitval van een van uw producten;
  • Nummerverlies terwijl u uw nummer wilde behouden;
  • Bijkomende kosten voor huurtoestellen (modem, decoder, afstandsbediening, …);
  • Resterende afbetalingen voor uw smartphone, tablet of televisie die in uw pakket zit.

Meer info nodig van een telecomexpert bij het veranderen van operator?

Contacteer de telecomspecialisten van Speed.be. Zij beantwoorden al uw vragen en staan ter beschikking voor al uw vragen bij het veranderen van operator.